Σάββατο 8 Αυγούστου 2009

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 8 Αυγούστου 2009
function openWindow(theTarget, windowName, Properties){
var newWin = window.open(theTarget, windowName, Properties);
newWin.focus();
}

Με χαμηλότερες τιμές θα εξακολουθήσουν να πωλούνται τα περισσότερα αυτοκίνητα το επόμενο δίμηνο, αφού οι εισαγωγείς έχουν εκτελωνίσει ήδη χιλιάδες Ι.Χ., ώστε να επωφεληθούν από τη μείωση του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης κατά 50%, η οποία έληξε χθες. Στοκ καινούργιων αυτοκινήτων, που υπολογίζεται γύρω στα 30.000 κομμάτια, έχει δημιουργηθεί στην ελληνική αγορά. Οι αντιπροσωπείες προχώρησαν το τελευταίο διάστημα σε αθρόες εισαγωγές Ι.Χ., πληρώνοντας έτσι μόνον το μισό Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (ΕΤΤ) αντί του 100%, όπως ισχύει πλέον από την Παρασκευή, 7 Αυγούστου. Με βάση αυτά τα δεδομένα, αναμένεται ότι η πλειονότητα των επιβατηγών μοντέλων που θα πουληθούν το διάστημα Αυγούστου- Σεπτεμβρίου, θα πρόκειται για μοντέλα εκτελωνισμένα με 50% του ΕΤΤ. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να διατηρηθούν οι τιμές των καινούργιων Ι.Χ. στα σημερινά επίπεδα, εφόσον βέβαια αγοράσει ο πελάτης κάποιο μοντέλο από τα διαθέσιμα και δεν γίνει νέα παραγγελία στο εξωτερικό. Το επόμενο δίμηνο θα ταξινομηθούν στη χώρα μας περίπου 36.000 έως 40.000 καινούργια αυτοκίνητα, ενώ το σημαντικότερο όφελος από τη μείωση του ΕΤΤ θα έχουν βεβαίως τα μοντέλα μεγάλου κυβισμού άνω των δύο λίτρων, τα οποία επιβαρύνονται και με υψηλότερους φόρους. Έτσι στο υπάρχον στοκ, το οποίο θα καλύψει τις αγοραστικές ανάγκες έως τον Οκτώβριο, περιλαμβάνονται αρκετά τέτοια μοντέλα είτε πρόκειται για οικογενειακές μπερλίνες και πολυμορφικά είτε για τετρακίνητα οχήματα τύπου SUV και για σπορ κουπέ και καμπριολέ. Να αναφέρουμε πάντως ότι ένα στοκ διμήνου θεωρείται φυσιολογικό, όταν κινείται η αγορά αυτοκινήτου σε κανονικούς ρυθμούς, όμως η κρίση οδήγησε πολλές αντιπροσωπείες σε μια θεαματική συρρίκνωση των λεγόμενων ετοιμοπαράδοτων μοντέλων εξαιτίας της χαμηλότερης ζήτησης. Αρκετές εταιρείες θέλησαν μεν να επωφεληθούν και οι ίδιες και να εκτελωνίσουν έγκαιρα έναν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων, όμως δεν τα κατάφεραν επειδή τα εργοστάσια δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθούν στις πρόσθετες παραγγελίες. Μέχρι πριν από λίγους μήνες η διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία περνούσε μεγάλη κρίση, οπότε αντιμετώπιζε κάθε παραγγελία ως μάννα εξ ουρανού και οι εισαγωγείς θα μπορούσαν να διαπραγματευθούν καλύτερες τιμές. Αυτή την εποχή όμως υλοποιούνται στις κυριότερες ευρωπαϊκές χώρες προγράμματα μαζικής απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, όπως θα συμβεί και στην Ελλάδα, οπότε παρατηρείται μια αδυναμία των εργοστασίων να ανταποκριθούν στη ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση, ενώ δεν υπάρχει και περίπτωση έκπτωσης στις εργοστασιακές τιμές. Ακόμη όμως και οι εισαγωγείς που δεν διαθέτουν ένα ικανοποιητικό στοκ καινούργιων αυτοκινήτων, θα υποχρεωθούν να διατηρήσουν χαμηλά τις τιμές τους για λόγους ανταγωνισμού. Άλλοι θα ροκανίσουν τα δικά τους περιθώρια κέρδους και των εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων τους, ενώ οι θυγατρικές επιχειρήσεις των εργοστασίων είθισται να επιδοτούνται από τη μητρική εταιρεία σε τέτοιες περιπτώσεις, εφόσον δεν μπορούν να τους διαθέσουν καινούργια αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι θα λάβουν με τη μία ή την άλλη μορφή το 50% του ΕΤΤ, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να μην υποχωρήσει το μερίδιο αγοράς τους. Ο ανταγωνισμός φέρνει και επιπλέον προσφορές O ανταγωνισμός θα υποχρεώσει τις εισαγωγικές εταιρείες να δώσουν όλο το ποσοστό της μείωσης του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης στον τελικό αγοραστή και να μην επιδιώξουν να ψαρέψουν στα θολά νερά, κρατώντας ένα μέρος για τον εαυτό τους στα πλαίσια μίας αυξημένης κερδοφορίας. Βέβαια είναι καθαρά θέμα εμπορικής πολιτικής, πώς θα πλασάρουν διαφημιστικά τη διατήρηση των τιμών τους. Είναι επίσης βέβαιο ότι δεν θα περιοριστούν μόνο στο πλεονέκτημα του μειωμένου ΕΤΤ, αλλά ότι θα υπάρξουν και άλλες προσφορές είτε με τη μορφή εκπτώσεων είτε με πρόσθετο εξοπλισμό είτε με άλλες παροχές. Όλα λοιπόν συγκλίνουν υπέρ ενός θερμού Αυγούστου, καθώς την πρώτη εβδομάδα καταγράφηκαν μαζικοί εκτελωνισμοί καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία θα πρέπει να βρουν σχετικά σύντομα αγοραστές, αφού δεν πρόκειται για παραγγελίες και τα χρήματα έχουν καταβληθεί από τους εισαγωγείς. Ο φετινός Ιούλιος προϊδεάζει για κάτι τέτοιο, αφού έκλεισε με περίπου 32.600 πωλήσεις σε μία χρονιά οικονομικής κρίσης, όταν πέρυσι πωλήθηκαν γύρω στις 29.000 Ι.Χ., άρα παρατηρείται μία αύξηση πάνω από 10%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: