Παύση εργασιών λόγω απαλλοτριώσεων στην Ιόνια Οδό...
.fullpost{display:inline;}
Από το http://www.taseis.net/.Οι εργασίες στην Ιόνια Οδό σταματούν. Το έργο αυτό είχε ενταχθεί το 1997 στα διευρωπαϊκά δίκτυα από τον Κώστα Λαλιώτη και τους Υφυπουργούς: Χρίστο Βερελή και Θόδωρο Κολλιοπάνο και ξεκίνησε ως δημόσιο έργο σε δύο τμήματα: την παράκαμψη Αγρινίου και την παράκαμψη Άρτας. Μετά το 2000 το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να υπάρξουν πολυετείς καθυστερήσεις για τον αναγκαίο αυτό δρόμο και μόλις το 2007 υπογράφηκαν οι σχετικές συμβάσεις.Μόλις πρόσφατα ολοκληρώθηκε η παράκαμψη Αγρινίου και αποδόθηκε στην κυκλοφορία. Από 600 άτομα που δούλευαν μέχρι πρόσφατα στις εργασίες κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου με την Εγνατία οδό, απολύθηκαν 400 και σήμερα απασχολούνται μόνο 200 και η προοπτική είναι, στις αρχές Οκτωβρίου να μην...εργάζεται πλέον κανείς παρά μόνο διοικητικό προσωπικό. Ο λόγος είναι το γεγονός, ότι από τα 196 χιλιόμετρα που είναι το συνολικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου, μόνο για 21 χιλιόμετρα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων και έχουν αποδοθεί στους κατασκευαστές. Όμως και αυτά τα 21 χιλιόμετρα δεν είναι ενιαία, αλλά κατακερματισμένα σε πολύ μικρά τμήματα. Έτσι δεν μπορούν να αναπτυχθούν σοβαρά εργοτάξια με ελεύθερο μέτωπο εργασίας και οι δραστηριότητες οι κατασκευαστικές περιορίζονται κυρίως σε λατομικές εργασίες.Από το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για τα έργα, μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί όλες από την κοινοπραξία αλλά έχουν εγκριθεί αφού μελετήθηκαν μόνο οι μισές από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα η χάραξη στην περιοχή της Κλόκοβας, αλλά η προοπτική είναι ότι ο χρόνος που θα παραδοθεί το έργο μετατίθεται σημαντικά και για τουλάχιστόν τρία έτη από ότι προβλέπουν οι αρχικές συμβάσεις . Η κατάσταση οφείλεται στην αδυναμία χειρισμού των διαδικασιών απαλλοτρίωσης από την πλευρά του Ελληνικού Δημοσίου και η ίδια ακριβώς εικόνα φαίνεται ότι υπάρχει και στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας με τη μόνη διαφορά ότι εκεί δεν είχαν ξεκινήσει εργασίες και έτσι δεν υπήρξαν και απολύσεις. Το κόστος από την μείωση της απασχόλησης κατά 600 τελικά άτομα, ιδιαίτερα στη σημερινή αρνητική οικονομική συγκυρία είναι πολύ μεγάλο και δεν έχει αναδειχθεί ακόμα, διότι προφανώς και τα πολιτικά κόμματα και οι τοπικοί φορείς δεν έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της ζημίας που έχει γίνει.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου